Актуелно

Град бирао понуђено, а не скупље

Поједини медији бавили су се протеклих дана темом јавних набавки канцеларијског метеријала и средстава за хигијену закључујући да се Град Ниш определио за понуђаче са високом ценом наводећи јавност на сумњу у законску процедуру тих централизованих јавних набавки. У циљу истинитог информисања јавности достављамо чињенице које су случајно или намерно у извештајима изостављене, а ауторе текстова и прилога позивамо да се увидом у документацију увере у наведено.

Централизована јавна набавка за куповину канцеларијског материјала расписана је за 72 индиректна буџетска корисника и градску управу, укључујући установе културе, СЦ „Чаир“, Сигурну кућу, Центар за пружање услуга социјалне заштите „Мара“, Предшколску установу „Пчелица“, као и све основне и средње школе.

Обе јавне набавке (канцеларијски материјал и средства за хигијену) објављене су на порталу јавних набавки што значи да су биле доступне свим добављачима широм Србије. За 35 дана, колико је јавни позив био на јавном огласу, није било питања, примедби нити жалби после спроведених законских процедура.

За канцеларијски материјал Граду су се јавила два понуђача AIO PRO DOO Београд и Nemetschek DOO Београд.

Од почетка године стари добављачи канцеларијског материјала су у два наврата тражили од Града повећање цена од 40 одсто што Град није прихватио.

Првопласирани понуђач се Граду обратио такође дописом 8. јула 2022. године наводећи да због појефтињења појединих артикала на тржишту умањује понуђене цене за 35 одсто у односу на дате цене у јавној набавци. Град је тако са том фирмом и другопласираном фирмом (да би осигурао несметано допремање робе) закључио оквирни споразум на 24 милиона динара на период од две године. Посебних услова у јавној набавци за канцеларијски материјал, напомињемо, није било, па је свако ко се бави продајом канцеларијског материјала могао да конкурише.

Када је реч о средствима за хигијену процењена вредност јавне набавке за две године износила је 30 милиона динара, а закључена је са једним понуђачем NATALI DROGERIJOM на 14 милиона динара.

Иначе, Град Ниш је централизовао набавку огрева, струје, канцеларијског материјала и хигијене због учестале појаве куповине истог артикла по различитим ценама код индиректних корисника.

Као и до сада, Град је сходно законској процедури, тендер спровео на прави начин, не бирајући скупље већ понуђено, штитећи буџет, а не интересе појединаца.

Прес служба

Још садржаја