Биографија

вршилац дужности начелника Градске управе за заједничке послове и информационо комуникационе технологије

АЛЕКСАНДАР САВИЋ

Рођен је 1990. године у Нишу. Завршио је средњу Економску школу у Нишу. Дипломирао је на Европском универзитету у Београду и стекао звање мастер менаџер.

Његово професионално усавршавање обухвата стечене сертификате и успешно завршене обуке из различитих области. Поседује потврду Министарства финансија Републике Србије о похађању обуке “Основи финансијског управљања и контроле”,  док је сертификат за финансијско управљање и контролу стекао од Института за пословна истраживања – МБА Београд. Такође, похађао је семинар о коришћењу е-управе у организацији Министарства правде и државне управе у сарадњи са Делегацијом Европске уније и ААМ Консалтингом. Завршио је обуку о основама српског знаковног језика, и има положен државни стручни испит за рад у органима државне управе, као и посебан стручни испит за матичара. Поред тога, поседује уверење да је успешно положио завршни испит за обуку “Корпоративно управљање у јавним предузећима, државним друштвима капитала и привредним друштвима”.

 

Прва значајна менаџерска одговорност, већ са 25 година, била је руковођење Радном групом за пренос података из матичних књига у електронску базу за Град Ниш. Овај пројекат омогућио је бржи и лакши приступ информацијама, а прелазак на електронски систем значајно је повећао ефикасност рада, усклађујући обраду података са савременим потребама и технологијама значајно унапређујући административне процесе локалне самопураве, чиме је остварен напредак у функционалности и квалитету услуга које се пружају грађанима.

 

Своју каријеру у Градској управи Града Ниша започео је 2009. године где је обављао различите послове.  Од  2015. године био је ангажован на пословима који су захтевали  организовање, контролу и управљање тимом. До 2016. године радио је на различитим пословима у Градској управи, укључујући послове виртуелног матичара, у оквиру којих је био задужен за пријем захтева из целе Србије.

 

Од 2016. до 2017. године био је члан Општинског већа Градске општине Црвени Крст у Нишу, где је био одговоран за сарадњу са саветима грађана, информационе технологије и социјалну заштиту. Током овог периода активно је радио на унапређењу комуникације са грађанима, имплементацији ИТ решења у јавним услугама и јачању система социјалне заштите, с циљем побољшања живота осетљивих група у друштву.

  1. године наставио је са радом у Градској управи Града Ниша, у Секретаријату за локалну пореску администрацију, где је био задужен за реализацију пројекта реформе пореза на имовину. У оквиру овог пројекта био је задужен за координацију рада екипа на терену што је било од великог значаја за Град Ниш. Од 2018. до 2021. године био је руководилац Радне групе за финансијско управљање и контролу и одговоран за развој, одржавање и редовно ажурирање система политика, процедура и активности које омогућавају ефикасно управљање ризицима, чиме је обезбеђено да се циљеви организације остваре на исправан, економичан, ефикасан и ефективан начин.
  2. године прелази у Службу за заједничке послове која је пословала у оквиру Градске управе Града Ниша. Као руководилац сектора за противпожарну заштиту, заштиту на раду, ванредне ситуације и текуће одржавање објеката био је задужен за управљање и координацију активности на површини од 15.000м2. Ова позиција била је од изузетног значаја јер је обухватала кључне аспекте безбедности и функционисања објеката, од превенције пожара и несрећа до осигурања безбедности радника и ефикасног одржавања инфраструктуре. Његов рад у овом домену директно је утицао на безбедност и исправност радног окружења, као и на правовремено реаговање у ванредним ситуацијама.

Трансформацијом Градске управе Града Ниша 2020. прелази у Градску управу за имовину  и одрживи развој на позицију шефа Одсека у чијој надлежности је било одржавање објеката, апарата и опреме, послови обезбеђења, општи, финансијски послови, послови јавних набавки, послови умножавања, хигијене, услуживања, возног парка и превоза који су од значаја за несметано функционисање градских управа Града Ниша. Такође био је задужен за координацију рада свих пописних комисија: стамбеног и пословног простора, грађевинског земљишта и објеката Града Ниша  (ванредног пописа имовине Града Ниша).

 

Решењем Градског већа Града Ниша именован је за вршиоца дужности начелника Градске управе за заједничке послове и информационо комуникационе технологије од  01.01.2025. године

 

Својим радом у различитим областима јавне администрације у Нишу, као и својим руководећим позицијама, допринео значајним променама и унапређењима у функционисању локалне самоуправе. Његов допринос у области информационих технологија, социјалне заштите, пореске реформе и безбедности имао је велики утицај на унапређење услова живота грађана Ниша и ефикасност административних процеса.

 

Контакт: aleksandar.savic@gu.ni.rs