Заштитник грађана Зоран Пашалић разговарао је данас са грађанима Ниша и примао њихове притужбе на потешкоће у остваривању гарантованих права, током посете у оквиру кампање „Дани омбудсмана“.
Грађани су предавали притужбе Заштитнику грађана у Канцеларији локалне омбудсманке и указали Пашалићу и стручним сарадницима Заштитника грађана на изазове са којима се свакодневно сусрећу.
Пашалић је данас изјавио да је комуникација институције којом руководи са грађанима Ниша на изузетно високом нивоу и оценио да је то потврда великог поверења у институцију Заштитника грађана, али и доказ ефикасности рада.
„Нагласио бих изузетну сарадњу са локалном омбудсманком, али и са самом локалном самоуправом – што је најпре у интересу грађана због степена ефикасности у решавању питања поводом којих нам се обраћају“, рекао је Пашалић.
Током боравка у Нишу, Заштитник грађана је разговарао и са замеником Градоначелника Луком Гашевићем и председником Скупштине Града Игором Новаковићем о унапређењу сарадње и отклањању недостатака на које се грђани најчешће жале када је у питању рад органа локалне самоуправе.
Пашалић је навео да се грађани највише обраћају са питањима која се односе на имовинско-правне односе и сектор грађевине, као и на рад Фонда ПИО због недоношења коначних решења о пензијама а, према његовим речима, врло су честе притужбе и на рад Републичког геодетског завода због „ћутања управе“.
„Сваки други грађанин се жалио на поступање Републичког геодетског завода. Слично је и у другим местима, зато што је проблем у раду РГЗ-а системски и потребна је измена прописа. Даље, у Нишу су између осталог посебно изражени социјални проблеми, те је једна од кључних тема разговора са локалном самоуправом управо била важност примене регистра „Социјалне карте“ у Србији као праведније расподеле социјалне помоћи за угрожене категорије грађана“, указао је заштитник грађана Зоран Пашалић.