Секретаријат за планирање и изградњу се образује за област уређења простора и изградње објеката

Секретаријат за планирање и изградњу се образује за област уређења простора и изградње објеката.

У Секретаријату се обављају следећи послови:

  • учествује у изради средњорочних, годишњих и оперативних програма планског развоја;
  • рад на изради средњорочних и годишњих програма уређивања грађевинског земљишта;
  • рад на реализацији одобрене апропријације буџетских средстава из надлежности управе;
  • припрема и израда нацрта прописа из надлежности Секретаријата и праћење спровођења тих прописа;
  • врши управни надзор над радом Јавног предузећа Завод за урбанизам Ниш и Градска стамбена агенција;
  • ради на спровођењу програма социјалног становања на територији Града Ниша и реализује градску стамбену стратегију;
  • ради на уговарању планске документације и врши плаћање уговорене планске документације на основу одобрене апропријације у буџету;
  • израђује иницијативе и припрема одлуке о изради планова;
  • прати рад и сарађује са обрађивачима израде планова;
  • прати реализацију планске документације;
  • спроводи процедуре усвајања планске документације;
  • објављује просторне и урбанистичке планове у електронском облику путем интернета;
  • обавља административно – техничке послове припремања и одржавања седница Комисије за планове;
  • обавља стручне и административно – техничке послове за Главног урбанисту;
  • организује јавне презентације урбанистичких пројеката;
  • издаје услове са елементима за обележавање регулације;
  • потврђује урбанистичке пројекте, пројекте препарцелације и парцелације;
  • објављује потврђене урбанистичке пројекте у електронском облику на званичном порталу града;
  • даје сагласност на елаборат геодетских радова за исправку граница суседних парцела;
  • издаје информације о локацији;
  • издаје уверења о посебним деловима објекта;
  • издаје сагласност и израђује решења за заузеће јавне површине у складу са Одлуком о комуналном реду;
  • издаје дозволе у складу са Одлуком о оглашавању на територији Града Ниша;
  • израђује месечне извештаје о издатим грађевинским дозволама за потребе Републичког завода за статистику;
  • издаје уверења о времену изградње објеката;
  • издаје обавештења у вези изградње објеката и извођење радова за које се не издаје грађевинска дозвола;
  • обавља стручне и административне послове за потребе Комисије за урбану комасацију;
  • учешће у припреми и реализацији Одлуке о буџету Града;
  • учествује у припреми документације за јавне набавке из надлежности секретаријата, а у електронској форми;
  • издаје локацијске услове;
  • издаје грађевинске дозволе;
  • издаје привремене грађевинске дозволе;
  • потврђује пријаве радова;
  • потврђује пријем изјаве о завршетку израде темеља;
  • потврђује пријем изјаве о завршетку објекта у конструктивном смислу;
  • издаје употребне дозволе;
  • издаје решења за изградњу објеката и извођење радова за које се не издаје грађевинска дозвола;
  • издаје дозволе о уклањању објеката, осим у случају инспекцијског решења;
  • обезбеђује прикључење објекта на инфраструктурну мрежу;
  • обезбеђује упис права својине на изграђеном објекту, односно посебним деловима објекта и обезбеђује издавања решења о кућном броју;
  • прибавља сагласност на техничку документацију у погледу мере заштите од пожара;
  • доставља пројекте за извођење органу, односно организацији, надлежној за заштиту непокретних културних добара;
  • води регистар обједињене процедуре (доступан са сајту града Ниша);
  • подноси прекршајну пријаву против имаоца јавних овлашћења, ако током спровођења обједињене процедуре тај ималац јавних овлашћења не поступа у роковима прописаним Законом о планирању и изградњи;
  • издаје решења о озакоњењу објеката.

Секретаријат обавља и друге послове у складу са законом и другим прописима.

Центар за издавање дозвола је јединица у саставу, у којој се обављају послови из надлежности Градске управе, и други послови пружања услуга грађанима.