Mihajlovićeva: Niš strateški važan, Aerodromu “Konstantin Veliki” potrebni brži razvoj i više investicija

  • DSCN4525
  • DSCN4518
  • DSCN4520
image_pdfimage_print

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas u Nišu da je prelazak Aerodroma “Konstantin Veliki” u vlasništvo države razvojna odluka i da je motivisana velikim ulaganjima koja su potrebna niškom aerodromu u kratkom periodu.

“Ako ne budemo ulagali u niški aerodrom, ostaćemo na 350.000 punika, a ako budemo nastavili da investiramo, imaćemo 650.000 do 2021, a 750.000 putnika 2027. Razlog zašto je Vlada dala preporuku Gradu Nišu nije da bi se aerodrom zatvorio, nego da bi se i sam aerodrom i ceo Niš brže razvijali”, rekla je Mihajlovićeva u obraćanju novinarima nakon sastanka sa rukovodstvom Grada Niša, na kojem je bilo reči o infrastrukturnim projektima.

Ona je podsetila da je u poslednje dve godine sedam puta bila u Nišu, budući da su Vlada i predsednik Srbije posebnu pažnju posvetili razvoju Niša u svim oblastima infrastrukture – energetici i saobraćaju, u drumskom, železničkom, vazdušnom saobraćaju. “Vlada Srbije vidi Niš kao transportno čvorište, koje je strateški i bezbednosno važno, i naš cilj je da se Niš brže razvija. Aerodrom ostaje u Nišu, letovi će se nastaviti, zaposleni će ostati na radnim mestima i njihov broj će se povećavati, a avio-kompanije će i dalje imati svoje ugovore i cene koje su tim ugovorima predviđene”, objasnila je Mihajlovićeva.

Ona je rekla da sve analize pokazuju da u niški aerodrom mora da se ulaže mnogo brže da bi mogao da drži korak sa drugim aerodromima u okruženju. “Naše procene su da je potrebno da se uloži još 15 miliona evra da bi “Konstantin Veliki” išao u korak s aerodromima u okruženju. Mi nemamo 10 godina da čekamo da Grad Niš uloži 10 miliona evra, niti je moguće da se investicije, koje su važne posebno zbog bezbednosnih standarda, realizuju donacijama, kao do sada”, rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je rekla da je Vlada Srbije u prethodne tri godine uložila 3,6 miliona evra u Aerodrom “Konstantin Veliki”, a Grad Niš još dva miliona evra kroz subvencije, i da zahvaljujući tome aerodrom danas ima 331.000 putnika.

“Ne zaboravimo da je 2011, 2012, 2013. godine Grad Niš plaćao kompanijama 3,6 miliona evra za prazna sedišta da bi avioni leteli iz Niša. Ukupno 7,6 miliona evra uloženo je da bi niški aerodrom u 2014. imao 1.335 putnika. Te pare Nišlija otišle su jednoj crnogorskoj i jednoj italijanskoj avio-kompaniji”, kazala je Mihajlovićeva.

Govoreći o kritikama dela opozicionih političara, Mihajlovićeva je podsetila da Zoran Živković ni kao premijer, ni kao gradonačelnik, nije vratio tada državni aerodrom u vlasništvo Grada, nego je to urađeno 2010. “Podsećam i da je ozbiljan problem nastao upravo 2010, kad je Vlada Mirka Cvetkovića prebacila aerodrom sa Republike na Grad Niš, ali sa ogromnim obavezama koje se mere milijardama. Time su stavili “svilen gajtan”, navukli omču aerodromu, jer Grad Niš ni dan-danas ne može da isplati te obaveze, koje su veće od gradskog budžeta“, naglasila je potpredsednica.

Ona je negirala da postoje bilo kakvi planovi o prodaji niškog aerodroma, niti da je odluka o promeni vlasnika povezana sa ugovorom o koncesiji za Aerodrom “Nikola Tesla”. “U to ćete i sami moći da se uverite kad se završi primopredaja koncesionaru i kad ugovor bude objavljen”, dodala je ona.

Govoreći o današnjem protestu građana ispred Gradske kuće, ona je rekla da veruje da nema nikoga ko ne želi da se Niš razvija. “Nemam problem da tih 20-30 ljudi ima svoj stav, to je normalno u demokratskoj zemlji, ali moraju da se znaju i činjenice”, rekla je Mihajlovićeva.

Gradonačelnik Niša Darko Bulatović rekao je da opremanje i upravljanje Aerodromom “Konstantin Veliki” po svim standardima koje traži savremeni vazdušni saobraćaj zahteva finansijska sredstva kojima grad ne raspolaže i da iza tog projekta mora da stane država. “Dobili smo uveravanja najvišeg državnog rukovodstva da aerodrom ostaje sa svim potpisanim ugovorima, sa novim investicijama i da je strateški važan, kao alternativni aerodrom beogradskom, koji mora biti u funkciji 24 sata”, rekao je Bulatović.

On je dodao da je na sastanku bilo reči o svim infrastrukturnim projektima koje finansira država, među kojima je najveći i najvažniji rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilazne pruge oko Niša, ali i o rekonstrukciji Bulevara cara Konstantina, izgradnji 1,2 kilometra saobraćajnice na istočnom ulazu na auto-put na Koridoru 10 i osvetljenju Malčanske petlje.

Načelnica Nišavskog okruga Dragana Sotirovski, koja je takođe prisustvovala sastanku, rekla je da su dobijena čvrsta obećanja da aerodrom nastavlja da živi i da se razvija i da nema razloga da se neko unapred stavlja na suprotnu stranu od države. “Država je potpuno svesna strateškog značaja grada i našeg aerodroma. U prečniku od 100 kilometara imamo 10 banja, dva planinska centra i ne vidim razlog zašto bi se uništilo nešto što može još bolje da radi, a u uslovima kad grad nema dovoljno sredstava da obezbedi da aerodrom bude na nivou sa aerodromom u Sofiji, Prištini, Skoplju”, rekla je načelnica okruga.

Predsednik Skupštine Grada Niša Rade Rajković rekao je da je država u prethodnom periodu pomagala Niš u svakom pogledu, uključujući i investicije u niški aerodrom. On je dodao da očekuje da sednica Skupštine na kojoj će se raspravljati o odluci o prelasku niškog aerodroma u vlasništvo države prođe u demokratskom tonu i da se donesu najbolje odluke u interesu građana.

Možda Vas zanima i sledeće...